11 april 2007

Vatten bakom öronen

Jag har haft ont i halsen i cirka 1 och 1/2 månad. Vissa dagar har varit bättre och vissa har varit sämre. Tidvis har jag också haft svårt att svälja maten. Så jag tänkte att nu måste jag gå till läkaren.
Sagt och gjort. Igår eftermiddag rumpade jag iväg till Backa läkarhus vid Backaplan. (Dom var ju så bra sist jag var där, när jag hade haft gallstensanfall) Efter cirka 2 timmars väntande fick jag träffa en läkare som snabbt: lyssnade på mitt hjärta, mina lungor, tittade mig i halsen, klämde mig på utsidan av halsen och slutligen tittade mig i öronen. Han konstaterade att jag har vatten bakom öronen.

Haa, det var nytt! Jag har aldrig haft problem med öronen, men någon gång skall väl vara den första. Okej, jag kan köpa att jag har vatten bakom öronen eftersom jag har ont på sidan av halsen bakåt mot nacken, men vad har det att göra med att jag har ont I halsen och att jag har svårt att svälja maten?
Det fick jag nog egentligen inget riktigt svar på för samtidigt som han i princip sprang ut ur undersökningsrummet så sa han att han skulle skicka ett recept till apoteket på pencillin till mig. Nå, jag får väl ta denna kuren och se om jag blir bättre.

När jag berättade att jag har vatten bakom öronen för en av mina vänner så sa hon att det kanske är efter att vi var i Thailand. Jaa, man vet aldrig. Det kanske det är.

Hur som haver så gick jag upp imorse och gick till jobbet. Kände mig lite vimmelkantig med ont i halsen och ont i huvudet. Väl framme på jobbet kändes det som en lastbil hade kört över mig. Jag var helt slut i kroppen. Till råga på allt så har jag dessutom fått 3 stora blåsor på tungan. Hur synd kan det bli om en människa??
När klockan var 10.30 så åkte jag hem för jag kände att jag måste vila. När jag kom hem somnade jag som en stock och sov i cirka 2 timmar. Nu vill jag bli bra!!

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Inte torr bakom öronen än, alltså??

Unknown sa...

Nej, varför skall man bli det??