21 december 2010

Hoppas, hoppas på bra respons

Nu är jag nervös. Har idag för första gången skickat iväg ett manus till ett bokförlag.
Manuset är till en barnbok.
Jag fick ett kvittensmejl från förlaget på att de har tagit emot mitt manus och där stod det att det kommer att ta ca en till två månader innan jag får svar. De läser alla manus i den ordningen som de kommer till dem. Självklart finns det hur många som helst som skriver och skickar in manus. Precis som jag.
Nu väntar jag med spänning för att se vad de säger.

Snälla, önska mig lycka till!!

Dagens historia är en gammal klassiker:
-Vet du vad man får om man korsar en åsna och en sköldpadda?
-Nej.
-En norrman med hjälm.

4 kommentarer:

Ilskebyttan sa...

Wow! Du VET att jag är både imponerad och avundsjuk. Jag håller alla tummar jag har!

Unknown sa...

Tack så jättemycket. Vi ses på nyår om inte förr.

Unknown sa...

Vad häftigt ! En författare i familjen. Jag håller självklart tummarna för min svägerska.

"R1" sa...

Tummarna höll jag när du tryckte "sänd"!