17 september 2011

Dessa söndagar

rubricerade jag mitt förra inlägg. Ja då kan man fundera... dessa veckor då?
Tycker att det inte var längesedan jag bloggade men nu är det nästan en vecka sedan förra bloginlägget. Vad säger man? Tiden går alldeles för fort.
Tråkigt nog har det redan börjat bli mycket kallt. Hörde att det var flera arbetskompisar som fick skrapa rutorna på sina bilar i fredags morse. Burrrr..

Nåväl, bäst att göra det bästa av den tiden man har. Torsdag till fredag var jag, som jag skrev i förra inlägget på konferens på Hindåsgården.
När vi kom dit på torsdag förmiddag så regnade det. Precis som det gjort de senaste veckorna. När vi gick ur bilarna hann vi notera att gården ligger väldigt fint intill en sjö. Tror att den heter Västra Nedsjön. Rätta mig om jag har fel.
Vi konfererade hela dagen och kom fram till många bra beslut och förändringar.
Efter det hade vi lite fri tid.
Jag passade på att lata mig i rummet som såg ut så här:














Fint va? Ett sådant här rum hade jag alldeles för mig själv. Fotot är lånat från Hindåsgårdens hemsida.

Efter en uppfriskande dusch var det dags att gå till baren och träffa de andra konfarna. Vi skulle gå tillbaka till mötesrummet och ha tipstävling. Vi fick svara på 14 frågor och det var inte det lättaste. Många gissningar blev det.
Kollegan M-L vann tävlingen och första priset var 2 biobiljetter.
Sedan var det dags för middag. Menyn var:

Cheezdoodles bakelse med räkor
Fläskfilémedaljong med rotfruktsgratäng och tranbärssås
Citronpaj med marängtäcke

Maten var jättegod och vinerna var väl valda.

Efter middagen satte vi oss i baren och pratade en stund.
Vid tolvtiden tyckte jag att det var lagom att gå och lägga sig. Skulle ju trots allt jobba dagen efter.
Väl inne på rummet gjorde jag mig i ordning för natten och kröp ner i den stora, goa sängen....
och var klarvaken. Kunde inte för mitt liv somna. Irritating or what??
Somnade väl av en stund då och då men det kändes som jag var vaken mest hela natten. Så var det med den goda nattsömnen.
Det kanske berodde på att man ätit och druckit mycket.
När jag gick upp dagen efter så lyste solen från en klarblå himmel. Morgondiset låg som en slöja över ängarna runt huset och solens strålar bröt igenom här och var. Så fantastiskt vackert.
Vi åt frukost och sedan var det dags att dra tillbaka till kontoret.
Hindåsgården får med beröm godkänt i betyg.

2 kommentarer:

"R1" sa...

Du har rätt avseende sjön, synd att du inte kunde sova på proppmätt mage... Not! ;-)

Unknown sa...

Hahahaha avundsjuk?