08 oktober 2006

Plugghäst

Näe det kan man inte beskylla mig för att vara. Har försökt komma igång ordentligt med pluggandet, men det känns som om jag bara läser orden och inte fattar innebörden.

Största problemet är att jag skall börja kursen med att lära mig latinska språket, bland annat hur man uttalar, försvenskar och böjer orden. Det blir inte så lätt när man har glömt det mesta av den grammatik man har läst i skolan. Det är alltså bara till att repetera och repetera. Men..... som tur är så har jag, alltså lilla jag, världens bästa granne. Hon offrar flera timmar utav sin lediga lördag för att sitta och hjälpa mig med att plugga. Tack kära lilla ilskebyttan.

På kvällen var det dags för dammiddag i St-sund med väldigt god mat och dryck och efter middagen var det dans på St-baden.
Det var riktigt kul, fick dansa jättemycket. Kompisen M blev också ordentligt firad.

Idag mår man som man förtjänar, typ liiiite trött. Eftermiddagen räddades av att grannarn ringde och meddelade att det fanns öl och chips serverat på deras veranda. Det är aldrig fel med en återställare.:)
Har också hunnit med att tjatta lite med mina grupparbetskompisar på skolan. Kan säga att jag blev inte mycket klokare denna gången. Vi är fem personer som alla babblar på tjatten samtidigt. Det är svårt att få någon uppfattning om vad som sägs egentligen.
Nu skall jag titta på tv en stund innan det är läggdags.

Inga kommentarer: