22 oktober 2006

Ärlighet varar längst, eller.........

Ännu en gång får det bli en resumé av några dagar eftersom jag inte hunnit med att blogga.
Börjar inse att det inte är lätt att hinna med att arbeta och plugga samtidigt. Men studievanan och minnet är inte riktigt tränat just nu.
Har i alla fall hunnit med att lämna in 5 uppgifter till skolan. Fick ett mejl från läraren i fredags som sa att jag hade alla rätt på statistik uppgifterna. Yeahhhh.
Lön för mödan?? Japp, det kan man säga.

Annars har vi varit på fest i helgen. Min kära, kära vännina fyllde 40 år. Vilket betyder att jag snart också fyller 40 eftersom hon fyller 1 månad före mig. Några kompisar från Tjörn kom till oss cirka kl. 16.30 på lördagen för en liten fördrink och för att de skulle sova över hos oss. Blev körda av grannen Ådi till festen. Han är shysst han. Väl där blev vi bjudna på massa god mat, många goa skratt och träffade många trevliga människor. Det enda lilla molnet på himlen var mannen i familjens, onödiga kommentarer om min blogg. Jag skall inte dra upp allt detta nu för jag har redan skrivit av mig min ilska, men inte publicerat det.

Kom hem från festen cirka kl 03.30 på morgonen. Vi var alla jättetrötta så vi gick och lade oss direkt. Vaknade av att min bror ringde och väckte oss kl. 09.00 på morgonen. Hur go é den då?
R1 svarade mycket surmulet så han kunde inte missa att han väckt oss. Somnade iallafall om en stund. Sedan var det dags för frukost med gästerna. Efter de hade åkt hem blev det kalas för sonen som fyllde 13 år. Stora grabben, eller?? Ja, han är lång och ståtlig, nästan 1,80 lång.
Sedan var det träningar och pluggande för hela slanten.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ådi??!!

Anonym sa...

Jag frågade mig det också! Tänkte på att Gustafs kompis heter ju Ådi. Du har ju katter och älskar lasagne, eller? He he.

A för berätta varför.

Anonym sa...

Oj vad grammatiken blev konstig.
Får berätta, heter det ju bl.a.

Sova!!!!!

Anonym sa...

Blogga mer! Det är kul att läsa dina bloggar! Så det så! Ärligt talat...