01 november 2006

Artikel och notis

Fick i uppgift från skolan att göra en artikel och en notis. Det stod att man skulle välja ett ämne som man tycker är intressant, skriva en artikel med rubrik, ingress och fakta. Hmmm tänker man då. Vad är en ingress? Vad är skillnaden mellan artikel och notis?
Som tur är finns google! Sökte där och fann en intressant artikel om piercing och riskerna med piercing. Efter att ha läst artikeln så kan jag bara konstatera att jag vill inte att mina barn skall pierca sig. I artikeln finns det en s.k. fallstudie om en man som har piercing i sin dingelidong (ni vet vad jag menar, det nedre huvudet).
En dag får han en spark av sin lilla dotter. Alltså en fullträff utan dess like. Jag kan riktigt se hur alla killar som läser detta kniper ihop benen. Ouch!! Hur som haver så svullnar det lilla huvudet upp och piercingen måste tas ut när han är sövd. Många komplikationer tillkommer och det slutar med att den lilla dingelidongen måste rekonstrueras med konstgjort material. Snacka om att man kan ångra sig.

Igår var jag och Camilla ute och gick stavgång. Det regnade ordentligt hela promenaden så vi var väldigt blöta när vi väl kom hem. Men vad skönt det var med en dusch efteråt.

Inga kommentarer: