13 december 2006

Tom hjärna

Har min hjärna helt lagt av att fungera efter tentorna? Dagarna efter tentorna har jag varit som en zombie. Gått upp på morgonen, duschat, åkt till jobbet, åkt hem, försökt plugga och sedan gåttoch lagt mig. Pluggandet efter tentorna har inte heller kommit igång så mycket. Har dessutom flera gånger försökt sätta mig för att blogga, men har inte ens kunnat hitta på en vettig rubrik. Känner mig totalt slut i kolan.

Men..... så i tisdags kväll satte jag mig återigen vid datorn och upptäcker att på sajten som vi använder i skolan har de lagt upp massa material för datakunskap. Wooooow. Fick en total nytändning. Tyckte att vårdbiten var rolig, men det här är ännu roligare.
Började läsa massa om hårddiskar, drivrutiner, USB-portar, BIOS och massa andra tekniska saker. Det här är något som jag är rent usel på, men det är helkul att börja lära sig steg för steg.

Inga kommentarer: