11 juli 2007

Spegelbilden visar verkligheten, eller??

Idag fick jag syn på mig själv i en helkroppsspegel, och det var skrämmande. Herregud vad jag ser kraftig ut!

Får se, hur länge är det nu?
Hur länge har jag tänkt: gud vad tjock jag är, gud vilka valkar jag har runt midjan och magen, gud vilken dubbelhaka jag har.

Varför är det så svårt att göra något åt det?

Bara tänk, tänk och tänk. Inte göra något åt det, näe varför göra något åt det??

Fast nu har jag bannemig bestämt mig. Jag SKA ner i vikt och bli smalare. Det är inte bara för att bli "snyggare" utan också för att man har kommit upp lite i åldern och det kan bli massa andra problem om man inte tänker på vad man äter.
Det är ju inte så längesedan jag var hos företagshälsovården och blodprovet visade att jag har för högt socker. Ligger faktiskt precis vid gränsen av vad man skall ha.

Eftersom min mamma har fått åldersdiabetes så är det stor risk att även jag får det. Det vill jag verkligen inte ha.

Men jag är ju lite av en matalkoholist. Kan hålla mig från sötsaker, fet mat, bullar och kakor ganska långa tider och så helt plötsligt kan jag inte få nog av det igen. Det går upp och ner hela tiden.

Får väl se hur länge jag kan hålla mig från godsakerna denna gången.


Inga kommentarer: