15 maj 2011

Båt och trädgårds fix

Idag åkte vi ner till Gillholms marina för att fixa med båten inför säsongen.
När vi kom dit så var grinden in till området stängd. Som tur var så var det en bil framför oss som körde in och vi passade på att smita in efter den.

Precis när vi hade tagit av presenningen så började det regna. Käckt va? Nu när vi äntligen hade tagit oss i kragen.
Vi bestämde oss för att åka och rösta istället och sedan hem för att fixa i trädgården. Vi satte oss i bilen och när vi kom till grinden så var den återigen stängd. Vi tänkte att den borde fungera som så att när man kör närmare så finns det en kännare som gör att grinden öppnas, men icke sa nicke. Maken gick ut ur bilen och fram till grinden för att se om det fanns någon knapp att trycka på. Nää inte det heller. Vi blev mycket förvånade och undrade hur vi skulle komma ut från området. Tänk om det skulle börja brinna och vi inte vet hur vi kommer ut.

Vi åkte tillbaka in på området för att se om vi kunde hitta någon att fråga. Vi fick tag på en man som sa att vi måste ringa en av killarna som arbetar på marinan och då ringer han ett telefonnummer som gör att grinden öppnas.
Nu skall det tilläggas att vi är mycket missnöjda med marinan på många sätt. Tex, båten läggs i innan det datum vi har bestämt så den var inte färdig för säsongen, vi blev tilldelade en plats och sedan anklagade av andra båtägare för att ha tagit deras plats, inte fått våran säkerhetskedja när vi har frågat efter den. Irriterande värre.
Och nu kan vi plussa på en till sak som gör att man inte har förtroende för dem. Hur svårt är det att meddela oss förändringar?
Jag är så irriterad på dem att jag vill se om vi kan flytta båten. De har ingen som helst servicekänsla.

Efter att vi hade blivit "utsläppta" åkte vi och röstade och sedan hem. Jag planterade blommor i våra utekrukor och maken gjorde i ordning kanterna där vi tog bort slipers.
Vips så har vi en rabatt mindre att rensa. Härligt!!

Jag är fortfarande väldigt trött efter operationen så jag får ta det lugnt. Jag fick sätta mig ner och ta en paus mellan planteringarna. Bra tillfälle för en fika, tycker jag.

Självklart började det regna men plantering kan man ju göra ändå och fint blev det.

I morgon skall jag ringa och skälla på någon stackare på Gillholms Marina.

2 kommentarer:

"R1" sa...

Nu skall du vara snäll, ta inte fram de svarta ögonen. Det löste sig ju!

Unknown sa...

Jo visserligen men det är bristen på info som irriterar mig.