08 maj 2011

Lite blogging kanske

Så där!!
Nu äntligen känner jag mig bättre efter operationen. Allt gick bra och numera har jag en liten "behållare" i magen som kallas för bäckenreservoir.
Jag låg på sjukhus en vecka och när jag kom hem mådde jag ganska bra. Sedan blev jag bara tröttare och tröttare.
Först tänkte jag att det berodde på operationen men efter ytterligare några dagar med ökande trötthet började jag undra vad som var på gång.
Jag orkade inte gå längre stäckor utan att behöva stanna eller sätta mig och vila.

I onsdags var jag och träffade mig stomiterapeut och hon kom på varför jag var så trött.
Jag tar inte till mig näring ordentligt än. Jag fick ta ett blodprov och det visade sig att mina halter av mineraler och salt i kroppen var alldeles för låga. Inte undra på att jag var trött. Nu har jag druckit ett läkemedel som heter Oralyt som hjälper upp detta.
Nu känner jag mig som en ny människa. På tisdag den 19 maj skall jag tillbaka på återbesök och då skall reservoiren testas för att se att den inte läcker. Om det fungerar så är det förhoppningsvis dags för nästa operation snart. Då skall den tillfälliga stomin tas bort och hela maskineriet skall sättas igång.
Nu ser jag framåt.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vad skönt det låter att allt nu börjar fungerar som det ska. Vi är ju med dig i tankarna hela tiden!

Unknown sa...

Tack ni är så snälla.