24 augusti 2011

Samarbete eller inte

Ja det är frågan.
Hur skall man bete sig på en arbetsplats?
Är det en självklarhet att hjälpa varandra?

Om jag hjälper en kollega, skall jag förvänta mig att få hjälp tilbaka eller åtminstonde inte bli illa behandlad?

Vad är vuxenmobbning?

Är det när en kollega skickar ett mejl för att uppmärksamma dig på något du inte har hunnit att göra (pga att du bla har ansträngt dig för att hjälpa personen som skickar mejlet) och kopierar in chefen och en annan kollega som inte har med saken att göra.

Jag har dessutom redan innan förklarat för personen varför jag inte gjort uppgiften och talar också om att jag tänker göra den så fort jag hinner. Ändå när jag är ute på lunch så skickas detta mejl om att de andra minsann gör sitt arbete och att jag inte har gjort mitt jobb.

Jag är så grymt besviken på denna personen. Hade jag haft ett par skor med spetsig tå så hade jag fotat upp den så långt upp i röven på personen jag bara kan.

4 kommentarer:

Ilskebyttan sa...

Personen har problem...

Unknown sa...

Ja verkligen.

mikebike sa...

Det låter helt jävla otroligt efterblivet att göra så. Konfrontera personen inför alla. Så gör man liksom bara inte. Den oskrivna lagen.

Unknown sa...

Mike: ja jag tänkte faktiskt göra det på ett möte vi skall ha. Alla som kommer vara med på mötet har också fått mejlet så det blir perfekt. Skall bli så gött att se när svettpärlorna träder fram i pannan på den inte ont anande kollegan. :-) Tack för kommentaren. BTW, älskar din blogg.
Läser den med ett leende på läpparna varje dag.