28 augusti 2011

Spontan inbjudan

I lördags förmiddag var jag och Julia hos frisören. Vi var hos goa Carina som har skaffat egen stol på Salong Tiger. Jag är så glad att hon tog kontakt med mig efter att hon slutat på den salongen som hon brukade vara på.

Att byta frisör är lite som att byta gynekolog. De liksom känner en utan och innan (haha) och det kan ta tid innan man hittar någon man tycker det funkar med. Ni tjejer som läser detta känner säkert igen er.

I alla fall så var maken med oss hos frissan. Han väntade där på oss för när vi var klara så skulle vi shoppa lite på stan.

Då ringer grannen L och undrade om vi ville gå på "Dolly kollot" på Stora Teatern på kvällen. Vi tackade ja till inbjudan. Det är bland annat vår grannes syster Helena Josefsson, Cardigans Nina Persson och Cecilia Nordlund som sjunger Dolly Parton sånger och även några av sina egna sånger. Som gästartist hade de med sig Jill Johnsson.

Både jag och grannen trodde först det var en transa som kom in men sedan kände vi igen henne. Hon var som ett yrväder.

Nu är jag ju sådär förtjust i lilla Dolly men tänkte att man kan ge det en chans. Och det var riktigt bra. Helena sjöng så jag rös i hela kroppen.
Jag är glad att vi gick dit.

Efter konserten var det lagom att gå ut och ställa sig på Avenyn för att se när de första Midnattsoppslöparna kom springandes upp för Avenyn.

Vi stod utanför Din Sko och då hade de 1 km kvar. Många såg väldigt alerta ut för att ha sprungit 9 km.
Överraskande nog så var den första sprintern vi såg en mörkhyad man. Det hade vi inte räknat med. Och om jag har fattat det rätt så var det också han som vann hela rasket.

3 kommentarer:

"R1" sa...

Det där med frisör - måste vara en tjej sak ;-)

Han som vann Midnattsloppet vann förra året också, så nu vet du det.

Unknown sa...

Japp så är det. Precis som med gynekologen.

"R1" sa...

Kan inte säga emot dig ;-)