15 augusti 2010

Kom igång bloggning

Nu har bloggen inte fått några inlägg på väldigt lång tid så nu är det dags.

Igår var vi hela familjen plus Angelica i stan och tittade på Kulturkalaset. Jag, Robban och Julia började med att titta på den så kallade "fotoväggen" vid Trägår´n. Vilka underbara bilder man kan ta med lite fantasi och en bra kamera.
Mycket folk gick runt på stan och strosade. Vi tittade på Gustav Adolfs torg på utbudet av mat från andra länder som dom säljer där.
Det var varmt och härligt väder. Vi åt middag på Till Salu som ligger på Grönsakstorget.
Victor och Angelica gick iväg själva ganska snart efter vi hade ätit så det var jag, Robban och Julia som gick vidare.

Senare på kvällen träffade jag på en gammal kompis som jag har tappat kontakten med.
Det var Catti som jag arbetade med på Domus Avenyn 1988. Hugaligen vad längesedan!!
Vi hade kontakt ett tag efter att vi hade slutat där men sedan rann det ut i sanden.
R stötte också på några bekanta i vimlet.
När vi hade gått en liten stund på stan till så blev vi fikasugna. Vi stannade till på Ljunggrens konditori på Avenyn.
När vi hade suttit där en stund fick jag syn på en kvinna som satt på fiket med sin hund. Inget konstigt med det förutom att hunden fick lov att stå på bordet. Hmmm inte så trevligt tyckte jag. En gammal kvinna som satt bredvid oss fick syn på hunden på bordet och knackade hårt i sin tallrik med gaffeln. Alla tittade upp, även tjejen med hunden. Då ropar kvinnan:" hörredu ta ner hunden från bordet. Fy vad äckligt".
Kvinnan med hunden svarade med en lång ilsken harang. Men hon tog iallafall ner hunden från bordet.
Vid niotiden åkte vi hem nöjda.

2 kommentarer:

"R1" sa...

Jaså, skall det bli lite inlägg igen. "Fotoväggen" heter egentligen "Planket" i fotokretsar, du vet alla de som vi träffade där med samma intresse som jag. Som du såg hade vi mycket gemensamt utöver bild ;-)

Unknown sa...

Ja visst skall det bli lite inlägg. ja nog hade ni mycket gemensamt. Typ klädsmak och så. :-)