19 september 2010

Kurs


I veckan har jag varit i Stockholm. Jag åkte upp i tisdags eftermiddag med tåget.

Var framme på centralstationen kl. 20.50 och då mötte Robban
mig där.
Eftersom jag skulle åka ut till Värmdö på onsdagens morgon så kollade vi upp vilken terminal bussen dit utgår ifrån så jag skulle slippa springa och leta efter det på morgonen.

Anledningen till att jag skulle till Värmdö är att jag har börjat en kurs på Tollare Folkhögskola som heter: Kreativt skrivande för kvinnor.

Tollare Folkhögskola är en kombination av folkhögskola och vandrarhem. Det ligger fantastiskt fint ute på Värmdö nära vattnet.

Kursen är på distans och vi hade vår första träff den 15-16 september. Vi är 15 helt fantastiska kvinnor i åldrarna 18 till 60 år. Alla har olika bakgrunder och olika anledningar till varför de vill gå kursen. Vår lärare Alva är helt underbar och inspirerande. Det skall bli så roligt att gå denna kursen.
Alva har redan gett oss uppgifter som vi skall göra. Vi arbetar i något som heter First Class där vi lämnar in vårt arbete allt eftersom vi skriver.
Så nu är det bara att börja skriva eller fortsätta skriva för jag har ju redan börjat lite. Hihihi.



Idag har vi först varit och tömt båten på bland annat dynor och flytvästar. Det är ju dags att ta upp båten för säsongen snart. Tyvärr. Jag skulle önska att sommaren inte är slut.

När vi var färdiga med det så gick vi bort till Humlelyckan för att rösta. Vi hade tur och klarade oss från regnet. Framme möttes vi av en lång kö men det gick ganska fort ändå.
Nu kan man luta sig tillbaka och vänta på resultatet.

Inga kommentarer: