27 september 2010

Plomben som flög

I morse skulle jag göra rent mina tänder med tandtråd. Står där med tandtråden och självklart fastnar den mellan två tänder. Jag drar till och ser hur något flyger ut ur munnen och rakt på spegeln. Plong!
Jaha det var den plomben det. Nu har man ett stort hål i tanden istället. Fick en akut tid hos tandläkaren imorgon kl. 13.00.
Jag försöker att bara tugga på ena sidan men det är inte så lätt. Nåväl, nu blir det i allafall åtgärdat i morgon.

Annars har det ju som vanligt varit måndag och arbete.
Vårt datasystem är fruktansvärt segt just nu. När man skriver in något så ser man texten på skärmen först efter ca 15-20 sekunder. De sekunderna känns oooootroligt långa kan jag lova.

Har man dessutom mycket att göra så blir det stressande att sitta och vänta.

Dataavdelningen "jobbar" på det, säger dom och det gör dom säkert men det känns frustrerande att inte veta hur länge systemet skall vara så segt.

Men, men i morgon är en ny dag med nya överraskningar och upplevelser.

Inga kommentarer: