04 september 2010

Hoppsan

vad veckan gick fort.
Det har nästan gått en vecka sedan jag bloggade senast.
Min tanke med att börja blogga igen var att ha det lite grann som dagbok/blogg men det funkar ju inte om man skriver ungefär en gång i veckan. Hmm.

Robban har varit borta på tjänsteresa nästan hela veckan. Så det har varit lite ensamt.

I torsdags var jag hos min goa väninna Ywonne. Vi åt thaimat, fikade, pratade och pratade och sedan tittade vi på Påven Johanna.
En av de filmer jag hyrde fredagen innan. Jag läste boken för ca 6 år sedan så jag har glömt en del av historien men filmen var mycket sevärd.

I går lämnade vår lilla "lånekatt" Cissi oss för att åka och bo i ett annat hem. Vi ville så gärna "ärva" henne från grannarna eftersom de inte kan ha kvar henne men tyvärr så är flera i vår familj allergiska.
Igår fyllde dottern Julia 14 år och imorgon söndag blir det kalas med släkten för lilla damen. Då vankas det Robbans hemmagjorda paj med sallad och tårta och kakor.


Ost och skinkpaj Princesstårta

Mumsfillibabba.

1 kommentar:

"R1" sa...

Jag lagar en ost och skinkpaj samt en västerbottenpaj. Snålar dock in på löjrom och tar röd stenbitsrom istället.