26 februari 2011

AW

Igår var jag på after work med före detta kollegor från Univar AB där jag och min goa barndomskamrat A jobbade tillsammans i fem år. Vi hade en oroligt fin sammanhållning och många av oss saknar fortfarande varandra. Därför är det så roligt när någon sammankallar oss till en kväll tillsammans.

Vi började på Fahléns kök som ligger i Kajskjul 107. Det serverades buffé som bland annat bestod av kycklinggryta, tunnbrödsrullar med olika fyllningar, sallad och lite olika korvar. Det var helt okej. Ett glas vitt vin, rött vin eller öl kostade 35 kr, ja just det 35 kr fram till klockan 19.00.
Jag bara undrar en sak: om det är så att de billiga priserna gäller fram till kl. 19.00 är det då så att after worken är officiellt slut kl. 19.00? Och varför åker jag aldrig, aldrig hem då?
Jag kan inte minnas en enda after work där jag har åkt hem runt kl. 19.00-20.00 tiden.
Kan bero på att jag alltid har haft så väldans kul när jag varit ute.

I fredags var inget undantag. Vi var åtta stycken som tröttnade på Fahléns kök när klockan var runt 21.00 så vi tog den blå taxin (som makens kompis sa en gång när han hade tittat lite för djupt i glaset på en förfest och inte kom ihåg att vi åkte spårvagn till stan) till Palace.

Väl där dansade vi och hade trevligt. Jag var väldigt försiktig med intaget av alkohol med tanke på att vi på lördag morgon kl. 10.00 skulle till HTH-kök och skriva kontrakt på vårt nya kök. Känns inte så bra att stinka som en gammal alkis då och det är ganska seriösa saker kan man säga. Inte minst med tanke på kostnaden av det nya köket. Då kan vem som helst piggna till och sitta rak i ryggen.
Så här ser köket ut nu.








Och så här är det tänkt att bli.







Najs va? Det skall bli både roligt och jobbigt att byta kök.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Supersnyggt!
Helt klart en otrolig skillnad.
Det ser mycket större ut med vitt.
Steffo undrar när vi kan komma på prov middag ?

Unknown sa...

Hahahaha någon gång efter vecka 18. Då är det troligen färdigt. Ja det kommer att bli stor skillnad.