19 februari 2011

Bloggtorka light

Känns som det blir längre och längre mellan blogginläggen men nu kommer det ett i alla fall.

För att värma upp mig lite så börjar jag med att lägga in några bilder på dotterns cupcakes hon har gjort i cernitlera och silikon.
Förstår inte hur hon får till det, med leran menar jag alltså.











Flera bilder på hennes kreationer hittar ni på dotterns Facebook sida.

Om ni är sugna på att läsa hur min man mådde igår/idag så kan ni läsa här: Robbans blogg.
Som han skriver där så var han ute på after work och det blev visst lite mycket öl och champagne.

Kan tillägga att det sista jag frågade honom innan vi gick och lade oss var om han skulle med och träna i dag. Till svar fick jag ett sluddrande:" Ja re ska ja. Väck mäj hal tie".
I morse när jag väckte honom viftade han bara med handen att han inte ville med. Hur förvånad blev inte jag då?
Han fick en "välförtjänt" vila idag medans jag och dottern åkte till Backaplan och handlade. Köpte bland annat nya träningskläder till mig. Familjen skrattade åt mig när jag påpekade att jag måste vara snygg när jag tränar på gymmet. Då menar jag alltså inte frisyren och sminket utan kläderna.
Baahh!!
Skratta så mycket ni vill när jag en dag kommer hem välsvarvad som en baluster.
Som det är nu så tar jag det jag har hemma och färgerna blandas hej vilt. Vissa av kläderna är för stora och vissa är för små. Usch, inte snyggt!
Jag får gå efter devisen: känner man sig snygg, ser man snygg ut.

Sist ut är dagens historia:
-Jag tror att min man levde ett vilt uteliv innan vi blev ihop.
-Varför tror du det?
-Jo, varje gång det blixtrar ute säger han: "Jag köper negativen".

1 kommentar:

"R1" sa...

Vänta bara, skulle inte du ut om en vecka? Vem sa "bara en snaps"?