21 februari 2011

MVG+

vill jag ge till butiken Peak Performance som ligger i Arkaden.

Som jag skrev tidigare här på bloggen köpte jag en röd Peak Performance jacka med pälskrage i början av januari.

När jag hade haft den ett tag såg jag att mina kläder var fulla med dun från jackan. Alldeles för mycket för att det skall vara okej.

Förra veckan bestämde jag mig för att gå till affären och fråga om det. Jag fick prata med butikschefen. Han sa direkt att så skall det inte vara. "Den skall absolut reklameras." Han talade också om att de har haft problem med att just den jackan jag köpt "dunar" av sig och tappar knapparna.

Problemet var bara att jag hade jackan på mig och inget annat att byta till. Butikschefen sa att det var okej att jag kom en annan dag för att lämna jackan.
-Jag skriver på kvittot att den skall reklameras ifall jag inte är här när du kommer, sa han.

Idag gick jag dit och mycket riktigt, han var inte där men jag pratade med en annan kille och sa mitt ärende.
-Inga problem, sa han, jag sätter in pengarna på ditt konto.

Nöjd och glad gick jag därifrån. Tycker att de skötte sig jättebra. No tjafs.

Dagens historia:
Den lilla fisken och mamma fisk var ute och simmade. Plötsligt kom en Wobbler farandes förbi.
-Oj, vad var det? frågade lilla fisken.
-Det var kvinnan din pappa rymde med, sa mamma fisk.

2 kommentarer:

"R1" sa...

Gött med no tjafs!

Unknown sa...

Visst är det!