04 april 2011

Aptråkigt

Ja, nu är man förkyld igen. Hur kan det vara möjligt?
Frisk en vecka och sedan blir man förkyld ännu en gång. Jag trodde i min enfald att man inte är så mottaglig för bakterier när man nyss varit förkyld men icke sa nicke.

Får se hur länge den håller i sig denna gången. Med tanke på att jag skall gå igenom min operation om 2 veckor så vill jag bli av med den så fort som möjligt. Jag får ju inte bli opererad om jag har förkylning i kroppen.

Operationen skall ske den 19 april. Då gör läkarna ett första ingrepp och skapar en så kallad bäckenreservoar. Alltså kopplar ihop tunntarmen med ändtarmen. Om jag förstår det rätt kommer jag att ha 2 delar av tunntarmen som tittar ut på magen. En som går från magsäcken och ner och en som går från reservoaren och upp. Efter operationen skall reservoaren få "vila sig och komma i form" i ca 2 månader. Sedan är det dags för den sista operationen då man syr ihop de 2 tarmarna från magen och "puttar" in dem inuti magen. Klart!!
Låter väl enkelt. Lätt som en plätt.

Inga kommentarer: