10 april 2011

Koftköp del 2

Bästisen A har varit på besök hos oss idag. Hon kom bland annat för att lämna 2 st kökshanddukar som jag köpte på inredningspartyt vi var på den 8 mars. Lång leveranstid kan man ju tycka fast nu var det så att när handdukarna kom till tjejen som hade partyt så var det fel sort. Sedan åkte hon på semester 1 vecka så bytet till de rätta handdukar blev av först efter deras hemkomst och sedan har jag och A haft svårt att få ihop en bra dag att träffas. Men idag blev det av.
Vi satt ute på altanen och fikade i det härliga vädret och mamma var också här.
När A skulle åka hem så sade jag att jag måste visa henne min nya kofta som jag fått av mamma.
Nästan innan jag har pratat klart säger A:
-Åh jag har hittat en så snygg kofta som jag skall köpa!
-Jaså vart då? frågar jag.
-På Joy, säger hon.
Jag börjar le. Vi går in i vårt sovrum och jag tar fram min kofta.
-Det är väl inte denna, säger jag och ler.
-Jo det är den fast jag vill ha den i blått, säger A och vi båda börjar gapskratta.
Det är sällan vi har samma smak på kläder men i detta fallet hade vi det.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vad kul att man kan bli så synkade utan att man har planerat det.

Unknown sa...

ja vi känner varandra så otroligt bra. Oftast tänker vi samma tankar.