03 april 2011

Burning down the house

Nej vi har inte bränt ner huset men vi har eldat upp det gamla köket.

Vi började dagen med ett träningspass följt av en kort fika på gymmet.
När vi kom hem satte vi igång och bar ut köksskåp och luckor på baksidan av huset. Maken gick ner i slänten och tände eld på några tidningar och kartonger. Sedan var det bara att fylla på med skåpen och luckorna. Det har varit en perfekt dag för en brasa. Inget regn men ändå blött i marken så det var ingen risk att elden spred sig.
När vi hade hållit på en stund kom våra nya grannar och hälsade på. De hade också lite kartonger och andra saker som de ville bli av med.

Vi eldade och pratade och avslutade med en kopp kaffe på vår altan. De är jätte trevliga. Det har blivit mycket träning och mycket frisk luft idag. Nu har vi duschat, ätit och satt oss i soffan så nu somnar man väl snart.

Jo just det ja, precis när vi skulle dricka kaffe ropade dottern på mig.
-Mamma, mamma vi har en stor groda i vardagsrummet! Den är under soffan.
Jag gick in och mycket riktigt, där låg en stackars groda och tryckte.
Maken var nere i slänten så vår granne gick in och hämtade grodan och bar ut den. Jag är tacksam att han gjorde det så slapp jag. Jag gillar inte grodor. Usch, slemmigt.

6 kommentarer:

"R1" sa...

Att du svänger dig med låttitlar på det viset ;-)

Unknown sa...

Japp. Oanade talanger kallas det.

"R1" sa...

Då vet du säkert vad sångaren i bandet heter!?

"R1" sa...

Inte tjuvtitta på Google ;-)

Unknown sa...

Menar du när Talking Heads eller Tom Jones gör den? :-)

"R1" sa...

Orginalet!