05 april 2011

Berget måste bestigas

I morgon är det dags för inskrivningsbesök. Det innebär att jag skall till Östra sjukhuset och få träffa narkosläkaren, kirurgen och annan personal som kommer ta hand om mig före och efter min operation.
Förra gången, för lite drygt 2 år sedan, jag gjorde detta var jag ett fullständigt vrak. Jag hade ingen muskulatur att prata om på grund av för mycket knaprande av kortison tabletter och jag hade gått ner 16 kilo i vikt. Som sagt ett vrak.

Just nu känns det som jag har ett stort berg av oro framför mig som jag måste klättra över och komma ner på andra sidan.
Jag måste tro och hoppas på att operationen går bra och att det blir bra efter operationen. Ja det måste jag!

Idag fick vi leverans av köket så nu är hela allrummet och en del av hallen full med kartonger och skåp.
Skall bli så spännande att se det monterat. Snickarna kommer vecka 16, självklart då jag ligger på sjukhus. Men å andra sidan är det färdigt så långt när jag kommer hem. Sedan är det bara bänkskiva och kakelsättning kvar.
Yippie!!

Inga kommentarer: