27 augusti 2006

After Work och shopping

I fredags var jag och mina goa vänninor på After work på The Lounge. Vi träffades efter jobbet och gick upp till tredje våningen som är taket. Det var varmt som en sommardag och skönt att stå ute. Vi drack vin och åt mat. Tiden gick fort och när klockan var cirka 11.oo så gick vi till gissa vad. The Place.... så klart!! (Eller Pallace som det egentligen heter.) Men lilla Karin har ju döpt om det till The Place.
Åh vad kul det är att dansa. De spelar faktiskt väldigt bra musik på Pallace, tycker jag. Det blir lite nostalgi. Var hemma kl. 01:30 då satt Fredrik hos oss. Han och Robban hade grillat och ätit god mat tillsammans. Det är kul att männen tar hand om varandra när vi är ute och roar oss.

Vi hade bestämt att vi skulle åka till stan och handla kläder till Julia på lördagen för hon behöver, typ allt i klädväg och skoväg. Eftersom hon aldrig vill handla så blir det att allt till slut är för litet. Nu har vi handlat både lördag och söndag för vi hittade inte allt hon behövde i lördags. (och hennes mamma blev lite trött på eftermiddagen)

Robban köpte ett par skor och ett par jeans. Jättesnygga Replay. Snygg rumpa fick han i dom. Hihihi. Jag sparar mig till Bulgarien och tänkte handla lite där istället.
Nu är det bara 4 dagar kvar tills vi åker. Längtar så mycket. Det regnar ju här varje dag. Skall bli skönt att få lite sommar och sol till innan hösten kommer. Känner mig otroligt lyxig som kan unna mig att åka på en resa med min vännina.

Vi avslutade dagens shopping med att handla lite på Coop i Bäckebol. När jag och Julia skulle köpa några trisslotter så var det min gamla barndomskamrat Carina Klarin som stod och sålde dom. Vi kände igen varandra båda två. Det var kul att se henne. Hon sa att hon hade tänkt på mig bara för någon månad sedan. Hon bor fortfarande på Tjörn och har två barn. Vi hann inte prata så mycket mer för det var mycket folk som ville köpa lotter.

Victor skulle träna idag men kom hem direkt igen. Fotbollsplanen var så full av vatten att det inte gick.
Idag har jag mejlat och accepterat min utbildningsplats. Det skall bli spännande. Nu i veckan talade jag om för min chef att jag skall börja plugga på kvällarna nu i veckan. Hon sade inte så mycket, men tycker att jag gör rätt.

Japp, då är det dags att jobba imorgon igen.

Inga kommentarer: