24 augusti 2006

Promenad med förhinder

Arbetsdagen har varit ganska lugn. Ingen har kallat varken mig eller min kollega för fula ord. Det börjar nästan bli tråkigt. Vad skall man göra för att få igång dom?

Efter arbetet åkte jag till polisen och tro det eller ej, idag var det torsdag. Så jag kunde efter en stunds köande hämta mitt och Victors pass. Åhhh, varför skall allting alltid ta tid. Vänta och vänta.
Sedan åkte jag till Tuve och träffade grannen. Vi skulle gå slingan, men det började ösregna när vi hade gått drygt en halvtimme. Nåja vi fick lite träning iallafall.

Hem till Julia och göra pannkakor som Victor skall ha med sig imorgon, duscha, åka till Victors match. De vann med 2-0. Victor gjorde ett nickmål som tyvärr dömdes bort. Hem igen cirka kl. 20.45 för att upptäcka att Julia och hennes kompis hade ätit upp nästan alla pannkakor. Inklusive de Victor skulle ha med sig. Visst är livet underbart. Så oberäkneligt det kan vara.
Ibland vet man inte om man skall skratta eller gråta.

Karin ringde och sa att hon tyvärr inte kommer med på After Worken imorgon. Kommer sakna henne. Hon är sååå rolig. Hon var arg på sitt jobb. Hon har precis sagt upp sig och får förmodligen inte ut sina 132 övertidstimmar. Fult av dom.

Nä nu är klockan alldeles för mycket. Måste skönhetssömn inför morgondagen.
Godnatt min man, älskar dig.

Inga kommentarer: