19 augusti 2006

Åh regnet det bara öser ner

Herregud!!!! Vart tog 14:onde, 15:onde, 16:onde, 17:onde och 18:onde augusti vägen? De bara försvann och jag hann inte ens skriva någon blogg. Helt otroligt!!

Ja, nu sitter jag här iallafall och regnet det bara öser ner. Skall snart göra mig iordning för att åka till Bodil och Fredrik och äta kräftor. Det är dags för den årliga kräftskivan där man skall tycka att det är roligt att världens töntigaste hatt på huvudet. Varför en av dessa hattar brukar ha utseende som en fez kan man undra.

Synd att vädret inte är detsamma som igår. Det var ju värsta fina sommardagen. Men, men vi får väl sitta där under tältet på altanen och suga och ha oss. På kräftorna alltså. Förresten skall man nog bli försäljare av kräftor. De kostade 290:- per kilo. Det är ju en smärre förmögenhet för något som är mest skal. Tänk att man kan vara så lättlurad. Tur att det bara en gång per år.

I år kan inte mannen (Robban) följa med. Han har ett ryggskott som heter duga. Han går som en gammal farbror. Han är så ledsen för att han inte kan städa, laga mat eller tvätta. Hmmmmm.....

Nu är jag säker på att jag slipper höra något spel på klarinett. Grannarna (ägare till detta eminenta intrument) är inte hemma och Robban har ju ryggskott. Jippiiiii!!
Små vardagliga glädjeämnen.

Nu skall jag gå och pudra näsan och packa ner allt som skall med på kräftskivan.

1 kommentar:

"R1" sa...

Jag har nyckel in till dem och kan mycket väl gå över och hämta klarinetten! Nu hinner jag ju träna innan ni är hemma också! /R1