05 januari 2011

Besök i Stenungsund

har vi gjort idag. Vi skulle ju hämta smörgåstårtan som jag vann från Farmor Gretas konditori. Jag kan meddela att den var väldigt god. Det var inte så mycket "gör" i den.

Imorgon skall jag försöka mig på att ta ett snällt träningspass. Jag tror inte jag orkar så mycket efter sjukhusvistelsen men jag måste göra ett försök.
Nu är det bara en månad kvar till jag och "tjejgänget" skall åka till Sälen. Det behövs en del viktnedgång (för att komma i skidbyxorna) och träning för att orka med "pisterna".

Vi går ju fortfarande i köksbytartankar. Vilka i och för sig stått still ett tag. Vi blir lite matta ibland för det finns så mycket att välja på. Nu har vi i alla fall skickat in ritningar och kort på vårt nuvarande kök till Ballingslöv kök och Marbodal kök för att få offert.
Förmodligen kommer vi svimma när vi ser priserna. När vi har vaknat till liv igen så skall vi försöka bestämma vilket alternativ vi vill ha.

Sist, dagens historia:
Den sjuårige sonen står och tittar genom nyckelhålet till föräldrarnas rum. Han mumlar:
-Och mig skickar dom till psykologen för att jag suger på tummen.

2 kommentarer:

Ilskebyttan sa...

Men tjena. Ska man banta före v 5??? Jag som har ätit semla idag...

Unknown sa...

Jajamen måste försöka i alla fall.
En semla!!
Det är inget mot vad jag har glufsat i mig den senaste tiden. :-)