09 januari 2011

Söndag

Nu är det slut på ledigheten/sjukskrivningen. I morgon är det dags för första arbetsdagen på 17 dagar. Oj vad tiden har gått fort.
Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att vara ledig lite mer.

Jag har ju letat efter en ny tjock och varm vinterjacka men inte hittat någon. Vill gärna ha en röd jacka. Jo, i och för sig har jag hittat en jag gärna vill ha. En Parajumpers-jacka men den kostar 7500 kr och jag vill inte betala hur mycket som helst för en jacka.
Igår när jag skulle på Weinerkonsert på Konserthuset passade jag på att åka till stan lite tidigare för att titta på jacka.
Jag travade in på Peak Performance och hittade denna jackan.
Det var 40% rabatt så jag tvekade inte utan slog till direkt. Den är ju röd och till ett bra pris.

Klockan 15.00 träffades vi för att titta och lyssna på det här:
Dirigenten var rolig. Han vickade med hela kroppen i takt med musiken. Emellanåt förklarade han vilket stycke de hade spelat och berättade lite historia runt det. Det är många vuxenpoäng på det här, sade en av tjejerna som var med. Det kan man hålla med om.

Efter konserten gick några av oss vidare och åt på Farelli´s.
Jag åt deras Bacon och cheeseburger.
Eftersom jag har börjat mitt "nya liv" så bad jag att få extra sallad istället för criss-cross pommes. Jag vet nämligen med mig själv att om de ligger på tallriken så kan jag inte låta bli att äta några av dem och det är onödigt. Duktigt va??

Idag har vi städat ut julen. Jag tycker det är så mysigt när man plockar fram alla julsaker men tycker det känns skönt när man får återställa huset till det normala när man plockar bort allt igen.

Dagens historia:
Runar till Bjarne:
-Grete har lämnat mig.
-Jaså. Berättade du inte om din rika farbror?
-Jo dumt nog. Om ett par veckor blir hon min faster.

1 kommentar:

"R1" sa...

Juldukar och julgardinen är kvar.