06 januari 2011

Sysslornas dag

Ja det har varit en ganska lat dag idag. Vi började dagen med att åka och träna. Träffade vår kompis L där och efter träningen satte vi oss och fikade med honom.
Det var mycket mer folk på gymet än jag trodde det skulle vara. Är det alla nyårslöften som skall infrias? Själv har jag precis som många andra bestämt mig för att försöka leva ett bättre mat-och- träningsliv.
Ännu en gång tänker jag: nu jädrar!! Här skall tränas och ätas riktigt. Får se hur länge det håller denna gången.

Under de timmarna vi var på gymet snöade det hur mycket som helst. Hur mycket snö kan det komma? Väl hemma fick maken börja med att skotta. Vi har en extraparkering nedanför huset och om vi inte skottar den ordentligt så fastnar vi och det är inte roligt.
Som tur var kom vår granne som har traktor och hjälpte till. Det gick lite snabbare så.

Efter träning och snöskottning var det dags att väcka sonen och tapetsera färdigt i hans rum. Det blev jättefint. Jag skall ta ett foto och lägga in här när vi köpt gardin och möblerat rummet igen. Just nu är det ganska tomt.

Maken tyckte att gårdagens historia var lite fräck så idag blir det en snällare variant.
Hört i en frisörsalong:
-Är du nöjd, frågar frisören?
-Ja, bara en smula längre i nacken, tack.

Inga kommentarer: