15 januari 2011

Snölördag

Hur mycket snö kan det komma? I morse var det dags att träna igen. Jag och kompisen C skulle träna Body Pump.
När jag öppnar ytterdörren för att gå till bilen så ser jag att det har kommit ca en och en halv decimeter snö över natten. Åååååååhhh vad roligt.

Först blev det ett träningspass med att skotta och försöka få ut bilen. Jag var nära ett hysteriskt anfall innan jag fick loss bilen. Självklart var jag ute i god tid. Not!!!
Stressade iväg och körde så snabbt jag vågade i snökaoset.

Väl framme på St Jörgen Spa så hade de inte skottat där heller. Det var bara att "glida" fram. Nästa träningspass var att springa från parkeringen in till träningslokalen eftersom jag var sen.
Sedan följde en timmes Body Pump och fika.

När jag kom hem insåg jag att den vägen och parkeringen inte heller var skottad.
Så var det dags för nästa träningspass: skotta snö igen. Som tur var kom maken hem och skottade bort det jag inte hade hunnit.
J+"#%r vad jag är trött på denna nya snö som skall komma hela tiden. Nu räcker det.
Får se nu, hur många träningspass blev det?
Fyra stycken. Inte illa att börja lördagen med.
Sista träningspasset blir väl att städa hemmet för besöket som kommer klockan sex.

Dagens historia:
-Idag firar jag och min fru plåtbröllop.
-Plåtbröllop?
-Ja, vi har ätit burkmat i fem år nu.

Inga kommentarer: