20 januari 2011

YES!!!!

Idag var det dags för invägning. Vågen visade glädjande nog 2,5 kg mindre vikt och måttbandet runt magen visade 4 cm mindre. Åh vad glad jag är. Känns hur bra som helst.
Jag har verkligen tänkt på vad jag äter.
Som jag har skrivit innan så har jag inte ätit godis, snacks eller kaffebröd på en månad. Nästan, dåra.
Det enda som jag har "fuskat" med är en liten, liten efterrätt bestående av kesella och smör-och-socker stekta äpplen med pepparkakssmulor och 3 st chokladbitar.

Nu är det bara att fortsätta. Jag känner att ju mindre "skit" jag äter desto mindre vill jag ha det. Jag har nästan inget sötsug alls nu.

Mamma och jag pratade i telefon i förmiddags och vi bestämde att hon skulle komma och hälsa på en liten stund. Visserligen är jag sjuk men jag orkar med ett litet besök.
Innan vi lade på sa mamma:"jag tar med mig en bulle var till oss".
Jag svarade genast: "visst ta med en till dig men ingen till mig".
Så blev det. Jag hade inga problem med att se mamma sitta och äta en bulle utan kände mig istället stolt över mig själv. Dessutom lever jag ju fortfarande på ruset efter invägningen och mätningen vilket gör mig mer motiverad att fortsätta.

Så här vackert var det ute idag. Minus 8 grader och strålande solsken.
Typiskt att man är sjuk.
Så dagens historia:
-Vet du varför norrmännen inte kan dubbla sina recept?
-Näe.
-Ugnen går inte upp till 500 grader.

4 kommentarer:

Ilskebyttan sa...

Gött! Duktig du e!

Unknown sa...

Tack, det är ett litet steg men det är åt rätt håll.

Unknown sa...

Duktig kicka !
2x J är nyfikna på hur kusin V´s rum blev.

Unknown sa...

Nu väntar vi på sängen. När den och andra prylar är på plats kommer det foton.