26 september 2006

Fel dag

Stressade som vanligt till jobbet på morgonen. Hur kan man klara av att alltid bli så sen på morgonen. Är det något straff som man utsätter sig själv för eller vad håller man på med??
Hur som haver så kom jag dit precis kl. 08.00.

Tog emot de vanliga samtalen om fakturor. "Det är inte jag som skall betala, vänd fakturan till avsändaren." Sedan ringer avsändaren: "Det är inte jag som skall betala, debitera mottagaren". Hur kul är det?

När klockan är 10.30 ringer min mobil. Det är från skolan som jag skall börja på. De undrar om jag kommer till inskrivningen. Va?! säger jag. Det är ju på fredag. Nej det är idag, svarar han. Åhh himmel och pannkaka. Jag har tagit fel på dag. Vad gör vi nu då, undrar jag. Åh, det är ingen katastrof, säger han. Jag ber att den ansvariga kvinnan ringer och informerar dig per telefon istället. Puhh, vilken tur jag har. Så klantigt av mig.

Men, men, efter jobbet hade jag träff med kompisen C. Vi åkte till Haga och tittade i affärerna en liten stund. Sedan gick vi och fikade. det var trevligt att prata en stund.

2 kommentarer:

Anonym sa...

STACKARS dig! 26 och 29 är ganska lika... Och ni som hade planerat så! Tur ändå att de i alla fall ringde och saknade dig! De kunde ju ha struntat. Så let's go plugging!

Unknown sa...

Tack för medlidandet.