19 september 2006

Helgresumé

På fredagen hade vi vår dotters vuxen kalas. Hon fick massa fina presenter som hon blev glad för.
Eftersom jag hade blivit rejält förkyld på torsdagen så mådde jag sådär på fredagen, men det gick bra på kalaset i allafall.
Släkten gick hem ungefär kl. 21.30. Vi satte oss i soffan och slappade lite och jag tänkte precis gå och lägga mig och snörvla i sängen istället för soffan. Då ringer telefonen. Det är våra mysiga grannar som vill bjuda på kaffe. De är för goa. Visst kommer vi över, säger vi. Genast mycket piggare. Säger inte nej till att träffa våra grannar.

Vi hade pratat om att grilla med grannarna och några andra kompisar på lördagen, men jag kände mig verkligen risig. Så när vi kom över till grannarna på fredagen så sade jag att vi tänkte avboka grillningen för jag kände att jag inte skulle orka ha fest.
Genast kommer Alexis med förslaget: vi kan ha festen här istället! Åh du goa människa!!
Tycker om dig.

Vi pratar lite med de andra och bestämmer att så får det bli.

Kl. 11.45 på lördagen spelade sonen match i fotboll. Motståndarna ledde med 1-0. Zenith kvitterade till 1-1 och sedan bara rasslade det på till slutresultat 2-7 till Zenith och förlusten på torsdagen känns som bortblåst. Därmed blev det match på söndagen också.

Grillningen blev av som planerat på lördagskvällen. Kunde sitta ute ända till kl. 21.00, sedan blev det för kallt. Brrrrr.

Då.... kom nostalgin igång. R tog fram sina gamla vinylplattor. Vi fick förklara för våra barn vad det stora, runda, svarta som vi tog fram var för något. "Jo, ni förstår barnen att detta är LP-skivor". Barnen skrattade gott åt dessa stora åbäken.

Lite innan tolvslaget gick jag, J och min förkylning hem för att lägga oss. R fortsatte att spela en stund, faktiskt så länge, att drivremmen på skivtallriken näsan gick i sönder. Som tur var gick det inte isönder. Det behövde nog bara vila lite. Tack, grannarna för denna återigen trevliga kväll tillsammans. :)

På söndagen var det som sagt var, dags för match igen för V. Jag och J ville vara hemma så R och V åkte själva. Vilket man då kan ångra i efterhand, eftersom V gjorde det avgörande målet i matchen. Slutresultat 2-1 till Zenith. Han är så duktig. Världens goaste kille.
Ägnade lite av söndagen åt att plantera min hallonbuske och flytta på jordgubbsplantorna. Sedan var min ork slut. Lade mig på soffan resten av kvällen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hu, jag blir alldeles tårögd av allt "tyck-om". Det är SÅ ömsesidigt!